Värnamoguiden Värnago! delas i år ut till alla hushåll i Värnamo kommun. Värnamoguiden tas fram varje år av Värnamo Näringsliv AB och riktar sig vanligtvis främst till turister. I år väljer man dock att fokusera på Värnamoborna själva och därför väljer Värnamo kommun att skicka ut Värnago! till alla hushåll tillhörande Värnamo kommun.
Värnamoguiden har haft lite olika namn och utseenden genom åren. Vanligtvis riktar den sig främst till turister och delas ut via turistbyråer, hotell, butiker och andra ställen där turisterna brukar befinna sig. I år satsar man däremot på en ny strategi och vänder sig framförallt till boende i närområdet.
– Årets broschyr lyfter mycket av det som är positivt med Värnamo med omnejd och visar upp vår plats på ett modernt och spännande sätt. Därför kändes det viktigt att alla i Värnamo kommun ska få Värnago!. Förhoppningsvis känner Värnamoborna sig stolta över allt bra som finns här och vill dela med sig av det, säger Emilia Sundberg, Destinationsutvecklare på Värnamo kommun.
Fokus i broschyren ligger dels på Värnamos unika tradition av möbeldesign, men även på naturupplevelser och familjeaktiviteter, bland annat. Broschyren innehåller tre språk: svenska, engelska och tyska.
Värnago! kommer i brevlådan tisdagen den 5 april.